недеља, 28. фебруар 2010.

JOVAN  S. MITROVIĆ
            SLIKA NA     ZIDU




Moj otac Svetislav, svake večeri kašljucajući,stupa na vrata barake kozarske ulice,gde smo nekada živeli.

Da vidi da li smo svi na broju.



Brzim pogledom,zaustavlja se na moj lik i kaže:

Još nisi porastao!

A majci:

Račun za ugalj,drva i struju niste platili!

Starijoj braći:

Još se kući kasno vraaćate,opet ste sa zida skinuli maršalovu sliku!

Sa praga sklonite prazne kutije medjunarodnog crvenog krasta.

Rezervu šećera i kafe uvek da imate!



A istina je da kozarske ulice odavno nema.

Istina je da sam pre pedeset godina napustio ulicu,begstvo nije bilo moguće i ona je pošla.

Ima je na fotografijama,po novinama,u mojim knjigama i zapisima.

Sreo sam je u Parizu,Londonu,Čikagu,Nišu,Beogradu,Prokuplju.



Kada nisam imao izlaza i kada nisam znao šta da radim,njome sam uspravno koračao i tu se krio,kao po staklu hodao.

Njome neprestano odlazio i dolazio u svoj život.



Istina je da se sada u toploj sobi novogradnje igraju moji unuci pored radijatora.

Da su braća otišla ,svako na svoju stranu.

Da je majka sada kao kućni kamen sama.

Da smo maršalovu slkiku odavno skinuli i da za struju majka ima veliki račun.



Istina je i to da ,zaista,sada prima humanitarnu pomoć Crvenog krsta, svakog meseca: 12 kg brašna, 1 kutija deterdženta,2 konzerve,pakovanje makarona od 0,50 kg i drugo što joj sada nije potrebno.

Istina je da na sve to majka ni reč neće progovoriti,da sinove ne obruka,da muža ne izneveri.

Kao da očekuje da je i sada na front prozovu ide kroz sobu i priča:

Deco,samo da se ponovo ne zarati!

Gleda u očevu sliku i ponavlja: ti ništa ne razumeš,zvezde ti padaju na glavu,a ja se molim, samo da ne zarti!

1999.godine.

Tako svake večeri razgovaram sa fotografijom koja je zakačena na zidu sobe u Stacionaru Gamzigradske banje.

Нема коментара: